25 rodzajów pompek! Ile z nich jesteś w stanie zrobić? – Nachwyt.pl

Dzisiaj przychodzimy do was z dość nietypowym postem! Przygotowaliśmy dla was 25 różnych rodzajów pompek i jesteśmy ciekawi ile z nich zrobicie! Musimy przyznać, że niektóre są naprawdę dosyć egzotyczne. O niektórych nawet nie mieliśmy pojęcia, że istnieją. My sprawdziliśmy i jesteśmy w stanie wykonać 17 z 25 pompek, a ty? Jak sądzisz ile jesteś wstanie zrobić?

1.Pompki tradycyjne

Chyba nie trzeba ich nikomu przedstawiać, kładziemy ręce na ziemi na wysokości barków, nogi złączone, ciało spięte. Ważne, żeby nasze ręce nie były zbyt oddalone od siebie, niech będą w odległości do 10cm od linii barków.

 

2.Pompki decline

Trochę cięższe niż zwykłe pompki, pompki decline polegają na tym, że mamy dodatkowo nogi na podwyższeniu, reszta tak samo jak przy zwykłej pompce.

3.Pompki rosyjskie

Dosyć skomplikowane, przyjmujemy pozycję jak do normalnej pompki, schodzimy w dół, a następnie „spadamy” tak jakby na nasze przedramiona, przy tym ćwiczeniu ważna jest praca nóg aby dobrze je przesuwać co ułatwi nam wykonanie pompki. Następnie przesuwamy się do przodu przez co nasze przedramiona idą do góry i jesteśmy w zwykłej pozycji do pompki.

4.Pompki francuskie

Są to odwrócone pompki, ale nie nie robimy ich leżąc na plecach 😀 Szukamy jakiegoś murku na, którym możemy usiąść, następnie podnosimy się na nim przy użyciu rąk, przesuwamy korpus do przodu i schodzimy w dół do pół prostego kąta między przedramieniem, a ramieniem.

 

5.Pompki Pike

Pozycja taka sama jak przy zwykłej pompce, jedną zmianą jest to, że nasz tyłek idzie do góry, tworzymy trójkąt z naszego ciała, a następnie schodzimy głową w dół, świetne ćwiczenie na barki!

 

6.Pompki na jednej ręce

Chyba nie trzeba tego typu nikomu przedstawiać, pozycja jak przy normalnej pompce, kładziemy jedną rękę na plecach,lędzwiach nogi mamy w rozkroku i pompujemy.

7.Pompki na rękach

Hard level, żeby je wykonać musimy po pierwsze, trzymać Handstand około 30 sekund i musimy mieć bardzo dobrze rozbudowaną obręcz barkową. Podczas stania na rękach uginamy ramiona przez co wykonujemy pompkę.

8.Pompki eksplozywne

Pozycja jak przy normalnej pompce, podczas ruchu w górę wybijamy się i unosimy w powietrze nasze ręce i nogi, musimy się tak jakby odepchnąć energicznie od ziemi.

9.Pompki z klaśnięciem

Jesteśmy w pozycji do normalnej pompki, następnie tak jak w poprzedniej musimy się odepchnąć od ziemi, ale tylko naszymi rękoma na wysokość około 40-50cm, wykonujemy szybkie klaśnięcie i wracamy do podstawowej pozycji.

 

Pompki

 

10.Pompki z klaśnięciem za plecami

Tak samo jak wyżej, wypychamy się jeszcze mocniej i wykonujemy ruch wiadomo jaki.

11.Pompki na palcach

Wbrew pozorom bardzo ciężkie pompki. Pozycja jak przy normalnej pompce jednak zamiast całej ręki używamy tylko palców do podtrzymania ciała.

12.Pompki szerokie

Ręce kładziemy na szerokości około 20 cm od linii barków i wykonujemy normalną pompkę.

13.Pompki wąskie

Kładziemy ręce na wysokości obojczyków i pompujemy.

14.Pompki z obciążeniem

 

Pozycja jak przy normalnej pompce, zakładamy na plecy plecak lub ciężar w postaci talerzy. Nie polecam tutaj plecaka ponieważ łatwo ześlizguje się nam z pleców co może doprowadzić do kontuzji. Nasz rekord to 10x40kg 😉

15.Pompki z rękoma na paraletkach

Rękoma chwytamy paraletek lub innego narzędzia, przedmiotu gdzie możemy zejść naszą klatką poniżej poziomu rąk i wykonujemy głęboką pompkę.

Pompki

 

16.Pompki na kolanach (damskie)

 

Ręce na wysokości barków natomiast zamiast podtrzymywać się na stopach utrzymujemy się na kolanach, co powoduje, że pompujemy tak jakby mniejszy ciężar.

17.Pompki diamentowe

Ręce układamy w kształt diamentu na wysokości środka naszej klatki piersiowej, ważne jest aby nasze ramiona schodziły przy kącie o stopniu 45, jest to najbardziej optymalna pozycja.

Pompki

 

18.Pompki „Pająk”

Schodzimy jak do normalnej pompki, gdy się podnosimy to przyciągamy nasze kolana do klatki piersiowej, a następnie wyrzucamy je do tyłu wracając do podstawowej pozycji.

19.Pompki na jednej nodze

Ręce układamy jak przy zwykłej pompce, natomiast jedną nogę kładziemy sobie na łydce, nic skomplikowanego.

20.Pompki w pseudo planche

Odwracamy ręce tak, żeby palce skierowane były w stronę nóg, dłonie ustawiamy na wysokości połowy naszego brzucha. Schodzimy jak do normalnej pompki.

21.Pompki w planche

Poziom mega zaawansowany, rzadko kto potrafi je wykonać prawidłowo.

22.Pompki łucznika

Ręce rozstawione szeroko, nogi przy sobie. Schodzimy do jednej ręki, podnosimy się i schodzimy do drugiej ręki. Wbrew pozorom ciężkie pompki i mogą wam sprawić nie mały problem.

23.Pompki z rotacją

Wykonujemy pompkę, następnie odpychamy się wybraną ręką i wykonujemy obrót o 360 stopni i przechodzimy do kolejnego powtórzenia, bardzo trudne technicznie pompki, musimy mieć bardzo mobile nadgarstki.

24.Pompki na pięściach

Wygląda tak samo jak zwykła pompka, jedyną zmianą jest to, że zamiast otwartej ręki trzymamy się na pięściach. Nic skomplikowanego ale jednak ruch inny 😉

25.Pompki z cofniętym rękoma

Ręce jak kładziemy na linii klatki piersiowej na szerokości barków i wykonujemy zejście do ziemi i z powrotem.

 

25! Tyle różnych pompek udało nam się odszukać w zakamarkach internetu i je wam przedstawić! Ciekawi nas ile z nich jesteście wykonać, ciekawe czy znajduje się tutaj ktoś, kto potrafiłby wykonać chociaż 80%, nawet nie myślimy, że jest ktoś kto jest w stanie wykonać wszystkie!